Vermijd deze 10 grootste clichés op LinkedIn
29-03-2016Je Linkedin-Profiel aantrekkelijker maken met woorden als 'creatief' of 'gedreven'. Op het eerste gezicht klinken deze termen interessant maar pas op met zulke standaardtermen. Hoe wil je immers bij je potentiële werkgever opvallen met woorden die weinig zeggen maar wel door iedereen worden gebruikt?
LinkedIn heeft de 10 meest gebruikte 'buzzwoorden' op een rij gezet. Pas op met:
- Creatief
- Gedreven
- Strategisch
- Verantwoordelijk
- Gepassioneerd
- Gemotiveerd
- Gespecialiseerd
- Expert
- Enthousiast
- Analytisch

Dat clichés hardnekkig zijn, blijkt maar weer eens uit deze top 10 zoals door LinkedIn opgesteld voor 2015. Maar mocht je ze toch willen gebruiken - want een aantal lijken eerlijk gezegd bijna onvermijdbaar - dan heeft LinkedIn wel een goed advies voor je: Lever bewijs wanneer je praat over 'creatief' of 'gepassioneerd'. Vertel niet alleen hoe creatief je bent, maar onderbouw dit met je portfolio of een presentatie. Kortom, wees creatief met clichés!